Mijn Brugklas Ervaring ♥ #2

maandag 6 oktober 2014

Vandaag is er het tweede deel van mijn brugklas ervaring. Ben ik al gewend? En heb ik al toetsen gehad? Hoe zijn die verlopen?  Dat lees je in dit artikel.
Eigenlijk ben ik al helemaal gewend. Ik ben gewend aan de wat latere tijden, de hoeveelheden huiswerk, de drukke pauzes etc. Het is echt heel erg anders als de basisschool, maar ik vind de middelbare school eigenlijk veel leuker. Je hebt meer afwisseling, tussen de leraren en lessen.

Ik heb deze week wel erg veel toetsen. Daaraan ben ik nog niet gewend, helaas. Ik heb 3 SO's en 1 proefwerk. Mijn zus zei 'Wen er maar aan,' maar ik weet niet of me dat gaat lukken haha. Ik heb ook al 4 toetsen gehad (8 als je de proeftoetsen meetelt) en misschien voor de nieuwsgierige mensen heb ik hier de cijfers (stiekem doe ik het er ook bij omdat ik er gewoon best trots op ben...)
Nederlands: 10!
Frans: 10!
Wiskunde: 7,5
Engels: 8,7

Best wel goed, toch? Ik heb deze week een SO van Science (dat is biologie en natuurkunde en nog iets in 1) en Frans, ook een proefwerk van Nederlands en een SO van aardrijkskunde. Pfoe.

Gelukkig kan ik het goed vinden met mijn klas en mentoren. Mijn mentor is nog niet op huisbezoek geweest, maar dat komt nog.

In het begin van de zomervakantie dacht ik dat ik erg weinig boeken kreeg, omdat ik ook boeken op mijn iPad heb staan. Maar dat valt vies tegen, ik moet op donderdag in totaal 11 boeken mee (!) en dan is mijn tas zooo verschrikkelijk zwaar. Op die dag ben ik echt blij dat ik een kluisje heb, haha.

Huiswerk. Tja. Ik vind het zo saai. Echt zoiets standaards, maar goed. Ik kan wel erg merken wie er 'zacht' is met huiswerk en wie er veel geeft. Zoals wiskunde, hebben we 3 keer in een week (of 4, dat weet ik niet uit mijn hoofd) en we krijgen 2 bladzijdes per keer, standaard (1 paragraaf dus). Dat is echt heel veel vind ik, ook omdat we dan het de volgende dag al af moeten hebben. Maar zo zijn er ook nog de docenten die maar weinig opgeven. En met die docenten ben ik blij, hahaha.

Ik vind het zelf wel erg moeilijk om mijn kamer netjes te houden met al die boeken. Ik laat ze overal slingeren en mijn kaftpapier is bij mij wiskunde boek er ook al een beetje afgescheurd. Action kaftpapier, dat wel. Maar goed, ik denk dat ik halverwege het jaar wel wat boeken opnieuw kan kaften, want sommige zien er nu al niet uit, en ik wil natuurlijk niet dat ik moet betalen aan het eind van het jaar.

Wat was jouw laatste cijfer?
Liefs, Meghan

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zou je een reactie willen achterlaten? ;D