Zelf ijs maken? ♥

donderdag 9 juli 2015


Wat is het warm weer, he?! Niet normaal, van regenbuien naar benauwd warm weer, hallo zomerkleding! Het heeft ook zijn goede kanten, als bijvoorbeeld ijs om af te koelen. Maar vandaag laat ik je zien hoe je het zelf thuis kan maken met allerlei lekker recepten! Lees dus snel verder!

Er is alleen 1 onderdeel voor het ijsjes maken cruciaal en precies dat onderdeel heb ik niet. Het zijn de vormpjes, waar je het ijs in moet gieten. Ik heb gister verschillende winkels afgestruind, zoals de Action. Ik had in een shoplog gezien, dat iemand anders daar de vormpjes had gekocht en die zagen er zó leuk uit, het leken net roomijsjes. Dus wil je dit ook doen, dan raad ik je zeker aan op bij de Action te gaan kijken. 


Ik heb het trouwens over dit soort vormpjes.

Opties voor ijsjes!
- Vruchtenyoghurt, doe wat vruchtenyoghurt in de ijsvormpjes en klaar ben je, al moet je het natuurlijk wel even in de vriezer zetten. Super lekker en ook nog gezond.
- Fruithapje, snij allemaal verschillende soorten fruit in kleine stukjes en doe ze vervolgens in de vormpjes met wat water, je kan ook water doen met een smaakje als Crystal Clear. Vries het in en klaar ben je!
- Nutella & banaan, Prak de banaan fijn en meng het met de Nutella in een bakje, doe het vervolgens in de ijsvormpjes, vries het in en genieten maar!

Zoals je hier boven ziet, kan je van alles doen, gezond en minder gezonde hapjes. Als het ingevroren is in de vorm van een ijsje zal je er stiekem toch wat meer van genieten vooral met dit weer.

Smakelijk eten en alvast een fijne zomervakantie!

Wat is jouw favoriete ijsje?

Liefs Maaike

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zou je een reactie willen achterlaten? ;D