Diy: Vilten slaapmaskertje

woensdag 30 januari 2013

Hallo schone slaapster(s),
Heb je ook wel eens dat je lekker in je warme bed ligt, en je je ogen maar niet dicht kan doen? Daar is wat tegen gevonden, namelijk een slaapmasker. Maar niet iedereen heeft er een. Daarom is vandaag een leuk Do It Yourself. Have fun!
 Wat heb je nodig?

  • Vilt in verschillende kleuren
  • Naaigaren
  • Stoffen elastiek
  • Naald
  • En vastzetspeltjes











Klik op 'Meer lezen' Voor het gehele artikel


Hoe werkt het?
Als eerst vouw je het vilt dubbel, zodat je niet extra verbruikt. Daarna teken je met kleermakerskrijt, of een stift de lijnen van je masker.

Dan ga je knippen. Waar ik al mee begonnen was! Hierbij moet je ook de vastzetspeltjes gebruiken, waar ik dus even later achterkwam.



Dan krijg je twee laagjes filt, in de vorm van een masker. Check eerst even of het op je ogen past, anders zijn de volgende stappen overbodig.

Ondertussen pas en meet je het elastiek om je hoofd. Let er wel op dat je je ogen niet meetelt en je neus. Daar zit het masker




Het ziet er een beetje vaag uit. Maar ik ben bezig met het elastiek vast te maken aan 1 deel van het masker. Aan de achterkant, moet je wel de hele tijd terug prikken, anders staat het raar.

Dit doe je hetzelfde aan de andere kant.



Tadaa, dan heb je een maskertje. Natuurlijk moet er nog het andere kantje aan vast gemaakt worden. Precies erachter. Anders is het ook nog doorzichtig.

Zoals je ziet, is het ookal later geworden, haha.



Je ziet het niet echt goed, maar nu zitten de twee kanten aan elkaar. Op naar het versieren! Het leukste deel vind ik zelf. Hiervoor kan je alles, maar dan ook echt alles doen.






Dit is het eindresultaat ik ben er echt trots op. Vannacht ga ik hem uittesten, en ik vertel jullie morgen of het                                                       echt nut heeft gehad, haha.






                       Vrijdag ga ik ook naar de Primark lekker shoppen, dus de post komt later!

                                                            Liefs Maaike

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zou je een reactie willen achterlaten? ;D