How to ♥ Leren ?!

dinsdag 8 september 2015



De scholen zijn weer begonnen en zo ook het drukke schoolleven. Ik zelf heb deze week alweer 5 so's en vooral aan het begin van het jaar is het altijd belangrijk om goed te beginnen. Dus hoe bereid je het nu allemaal het best voor? Om te plannen! Vandaag vertel ik jullie mijn tips voor het leren!

1. Begin ruim optijd
Begin niet de dag van tevoren, maar begin optijd. Zo bespaar je jezelf een hoop stress!

2. Maak het overzichtelijk
Je kan dit doet met leuke markers, sticky notes en gewoon weg duidelijk schrijven. Maak er een leuk diy projectje van! Een goede tip die ik las, is om achter alles te schrijven hoe lang je er mee bezig bent, zo kan je het goed voor jezelf plannen wanneer je leuke dingen gaat doen!

3. Maak het leuk voor jezelf
Alleen maar stressen en met je handen in het haar zitten, daar heb je ook geen zin in, vandaar plan je ook. Maar wees niet te streng voor jezelf, als je denkt dat je het weet stop er dan mee. Zelf vind ik het altijd fijn om de volgende dag vroeg op te staan en alles even te herhalen.

4. Blijf jezelf motiveren
Wanneer je halverwege bent met je so, geef jezelf even tijd om bijvoorbeeld een Youtube video te kijken. Daarna heb je vast wel weer motivatie om verder te gaan.

Dit is écht de perfecte planning, het ziet er zo leuk uit! Planning goals!!
5. Maak je leerplek leuk
Waar je altijd leert, maak het leuk voor jezelf. Pimp het! Maak je bureau leeg en leg er vervolgens alleen maar dingen neer, die je inspireren of je helpen terwijl je leert.

6. Houd je aan je planning
Heel leuk als je een planning hebt gemaakt, maar nu moet je je er nog aan houden. Maak het niet te overdreven, want de hele dag leren word niemand gelukkig van!

7. Leer één vak te gelijk
Doe het in stappen, 3 vakken tegelijk leren onthoud je niet. Leer eerst één vak en rond dat af, ga dan pas door naar het volgende vak.

8. Stel het niet uit
Nog één Youtube video, dan ga ik écht leren. Ik herken mezelf er ontzettend in, uiteindelijk begin ik té laat met leren en komt soms mijn planning in de war. Dus stel niet uit!

Wat zijn jouw beste tips om te plannen?

Liefs Maaike

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zou je een reactie willen achterlaten? ;D