Voorbereidingen Proefwerkweek ♥

dinsdag 2 juni 2015


Het einde van het schooljaar nadert, dus dat betekent zomervakantie en proefwerkweek. De proefwerkweek is altijd een tijd van veel leren, stress en opluchting als je dat moeilijke proefwerk goed hebt gemaakt. Vandaag vertel ik mijn tips en wat ik doe als voorbereiding van de proefwerkweek, veel plezier met lezen!

Vorige week lazen jullie een artikel over 'het perfecte boekje', nu heb ik een ander boekje, die erop lijkt, maar deze is voor de proefwerkweek. Ik ga hier allemaal planningen in maken en samenvattingen, gewoon weg alles voor de proefwerkweek, wat ik makkelijk bij me kan dragen.



Dit is de eerste bladzijde, als je het boekje opent. Hier zie je ook een lintje, als een boekenleger, handig!


De volgende bladzijde is studytips. Lees ze zeker even goed door, ik vind ze zelf heel handig. Vooral de afleidingen ver van je vandaan leggen.


De derde bladzijde heb ik alle toetsen op geschreven die ik heb in de proefwerkweek. Op de vierde en vijfde bladzijde heb ik geschreven wat ik voor die toetsen moet leren.


Het is nog niet helemaal af, want ik wil ernaast nog een planning maken en natuurlijk samenvattingen. Ik zelf maak altijd voor een toets een samenvatting, dat helpt me erg veel met het leren. Het is veel makkelijker dan zo'n grote tekst leren.

Hoe bereid jij je voor op een proefwerkweek of andere belangrijke toetsen?

Liefs Maaike

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zou je een reactie willen achterlaten? ;D