I ♥ Sleep TAG

donderdag 20 augustus 2015


Vandaag doe ik voor jullie de I Love Sleep TAG. Deze tag gaat zoals de naam al zegt over slapen en wie houdt er nu niet van slapen? Ik in ieder geval wel, ondanks ik vroeger slapen eng vond. Ik vond het een nare gedachte om niet te kunnen nadenken voor een lange tijd en vervolgens weer wakker te worden. Maar nu heb ik er al lange tijd geen last meer van en slaap ik steeds beter!

Hoelaat ga je meestal naar bed?
Ik denk meestal rond 10 uur, al ga ik dan meestal nog even op mijn telefoon.

Wat is jouw vaste ritueel voor het slapen gaan?
Make-up er af halen, lenzen uitzetten, wassen, mijn haar in een vlecht doen, kussens van mijn bed af halen, gordijnen dicht doen en vervolgens nog even op mijn telefoon en dan ga ik slapen.

Wat doe je als je niet kan slapen?
Mijn telefoon pakken en op social media gaan kijken net zolang tot mijn ogen dicht vallen. Niet echt bepaald goed nee.

Wat is je favoriete slaaphouding?
Op mijn buik met mijn hoofd naar de muur.


Waarvoor mag je jou altijd wakker maken?
Eerst wilde ik iets van eten zeggen, maar daar krijg ik altijd erge buikpijn van in de nacht. Dus daarom ga ik voor een goede film of een nieuw seizoen van The Vampire Diaries, Teen Wolf, Arrow of The Originails.

Hoelaat gaat de wekker s'ochtends?
Op een dag in het weekend of vakantie zet ik nooit een wekker, maar op schooldagen zet ik meestal de wekker op 07.10.

Snoozen of direct opstaan?
Direct opstaan, ik heb een ontzettend harde piep als wekker, dus daarna ben ik klaar wakker en is snoozen niet meer nodig.

Slaap je uit in het weekend?
Ik probeer het wel, maar omdat ik doordeweeks altijd rond 7 uur opsta, lukt het niet. Als ik vakantie heb dan kom ik een beetje in het uitslaapritme, maar voor de rest word ik meestal rond 8 uur / half 9 wakker in het weekend, das best jammer.


Welke rare dingen doe je in je slaap?
Niet heel veel geks, ik maak soms geluiden in mijn slaap, maar voor de rest doe ik niks geks.

Hoeveel kussen liggen er in je bed?
Als ik ga slapen of overdag? Overdag liggen er 4 kussen in mijn bed en als ik ga slapen 1.

Wat heb je aan in bed?
In de winter een lange pyjama broek met een shirt met korte mouwen erop en in de zomer een kort broekje met een shirt met korte mouwen.

Slaap je met sokken aan?
Nee, ik vind dat een super naar gevoel.

Hoe groot is jouw bed?
Ik heb geen flauw idee, ik heb gewoon een eenpersoonsbed, waar ik lekker ruim in kan liggen.

Als ik s'ochtends wakker word, is het eerste wat ik doe..
Mijn wekker uit zetten en even op mijn telefoon social media checken of Youtube kijken.


Droom je elke nacht?
Ik droom best wel veel, maar ik denk niet elke dag. Ik vind het altijd zo moeilijk met dromen, je word wakker en bent alles kwijt of je herinnert je je droom voor 2 seconden waarna je hem kwijt bent.

Welke droom of nachtmerrie kun je goed herinneren?
Een nachtmerrie, ik ging op vakantie en had de ranzigste eindbestemming ooit uitgekozen, het was vies en ik kon er niet weg. Ik heb die droom denk 5x gehad, bah!

Wat is jouw grootste droom?
Gewoon weg gelukkig blijven! Want eerlijk gezegd heb ik geen flauw idee wat ik later wil gaan doen, dus dit is het cliché antwoord.

Wat is jouw grootste droom?

Liefs Maaike

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zou je een reactie willen achterlaten? ;D