Mijn eerste schoolweek ♥

zondag 23 augustus 2015


Ondertussen heb ik alweer twee jaar achter de rug en ga ik mijn derde schooljaar in. Ik moet trouwens nog wel even, aangezien VWO zes jaar duurt. Het is altijd leuk om je vriendinnen weer te zien na de vakantie, ookal heb je met ze vaak gesproken in de vakantie, het is altijd leuk. Veel plezier met lezen van dit artikel, het gaat met name om terug naar school gaan en mijn ervaring ermee!


 Ik zelf vind het ook altijd leuk om iedereens schoolspullen te zien en kijken hoe creatief ze zijn bezig geweest. Ik zelf had mijn agenda online gemaakt en zo hadden ook andere mensen uit mijn klas originele agenda's of andere schoolspullen. Ik zelf ben niet echt een tekengenie, maar een aantal kinderen uit mijn klas wel. Na dat ik iedereens schoolspullen had bewonderd begon het standaard mentor gesprek. Over de regels, waarbij we weer het zelfde velletje papier kregen als vorig jaar en het jaar daarvoor. Ook gingen we kennis maken met drie nieuwe leerlingen.

Daarna begon mijn schoolweek officieel. Ik heb tot nu toe vrij weinig uitgevoerd, vooral kennismakingen. Ook heb ik nu economie en scheikunde. Vorig jaar had ik nask, dat was een combinatie van natuur- en scheikunde, al was het stiekem gewoon natuurkunde. Nu heb ik het dus gescheiden. In de eerste les van een nieuwe docent, hoor je met geluk zijn hele levensverhaal en praten ze de hele les over hun bijzondere levensverhaal als leraar. Jammer genoeg heb je ook leraren die dan op het laatste moment even wat huiswerk opgeven, want ja, we zullen ons nog gaan vervelen. 


De week is ondertussen afgelopen en ik zit met een stapel huiswerk. Altijd beter dan toetsen, maar bah, de school begint weer en dat merk je. Gelukkig heb ik wel een ontzettend fijn rooster:
Maandag tot het 7de (15:10)
Dinsdag tot het 6de (14:05)
Woensdag tot het 5de (13:15)
Donderdag tot het 6de (14:05)
Vrijdag tot het 8de (16:00)
Alleen vrijdag is wel balen, maar voor de rest is het echt een fijn rooster. Dit was mijn verhaal over de eerste week op school, tot dinsdag! ♥

Is jouw schoolweek al begonnen?

Liefs Maaike

1 opmerking:

Zou je een reactie willen achterlaten? ;D