DIY: Armbanden maken ♥ Deel 3

zondag 19 januari 2014


In dit artikel liet ik een zelfgemaakte armband zien en vroeg ik jullie of jullie een DIY van deze armband wouden zien. Nu anderhalf week later heb ik vandaag voor jullie de DIY van de armband. De armband die ik in dit artikel aan jullie laat zien hangt nu om de pols van mijn moeder, omdat ik hem te groot heb gemaakt, whoops! Dus van te voren let hierop!


Wat heb je nodig?
-3 veters van ongeveer 35 cm
-Kralen, hoeveel hangt af van hoe lang je de armband maken gaat. Ik heb er 10 gebruikt en deze was voor mij te groot, ik heb trouwens nog een brede pols, dus je moet het echt even testen.
-2 kleine buigbare ringetjes
-1 slotje
-Drukkertjes
-1 tang om iets mee plat te 'knijpen'
-1 tang of schaar om het draad mee af te knippen
-1 tang om de ringetjes open te buigen.


Je begint met de veters in de breedte te leggen.


Leg er dan een drukker op. Ik weet de exacte naam niet, vandaar drukker, maar het moet er zo uitzien als bovenstaande foto.


Druk het dan plat met een tang, die van binnen vlak is.


Begin dan met vlechten.


Na een mini vlechtwerkje, neem ik de linkerdraad, die op dat moment naar binnen word gevlochten, daar rijg je de kraal aan.


De draad die daarna komt, moet je erom heen vlechten.


En zo ga je verder. Je bepaalt zelf de ruimtes tussen de kralen.


Vervolgens pak je een tang waar je mee kunt knippen, een schaar kan ook.


En een druk dingetje, met een soort tandjes, dat is belangrijk voor de grip.


Dan knip je de veters af.


Daarna druk je een drukker erop en die druk je plat. Nadat je dat hebt gedaan heb je het bovenstaande resultaat.


Je pakt een klein ringetje en die buig je open, met de 2 tangen. (Niet diegene waar je mee knipt, maar mee platdrukt.)


Door het ringetje rijg je de opening van je armband


en het slotje.


Vervolgens open je nog een klein ringetje.


Aan het kleine ringetje, maak je het andere uiteinde van de armband vast.


Ook het slotje.


Dicht maken en je armband is klaar!

Ik hoop dat jullie de DIY leuk vonden en hem misschien gaan uitvoeren. Ik heb de spullen die ik hierboven heb gebruikt uit een kralenwinkel bij mij in de buurt. Als je op internet je streek + kralenwinkel zoekt, vind je vast wel een kralenwinkel bij jou in de buurt.

Ga jij deze DIY uitproberen?

Liefs Maaike

8 opmerkingen:

  1. Die ga ik eens uitproberen ! Leuk !

    Liefs Britt

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Maaike.
    Ik zie echt dat je meer bezoekers hebt! (nou ja... reacties) door het invoeren van die reacties gemakkelijker plaatsen!

    Ik heb de armband met blauwe kralen gedaan. Mooii!

    xxAmy

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dacht eerst dat de foto's zwart/wit waren, wat een doos ben ik. Anyhoe, superleuk armbandje! waar heb jij je veters vandaan? Vriendinnetje had het over www.kralenhoekje.nl, maar wil ook in een winkel kunnen kopen als ik het nu nodig heb.

    BeantwoordenVerwijderen

Zou je een reactie willen achterlaten? ;D