DIY ♥ Dromenvanger

donderdag 3 juli 2014


Vandaag heb ik voor jullie een ontzettende leuke diy, namelijk hoe je zelf een dromenvanger kan gaan maken. Makkelijk en ook leuk om te doen. Een dromenvanger is ervoor bedoelt nare dromen van je weg te houden, dus geen nachtmerries meer met deze eyecather in je kamer.



Wat heb je nodig?
-Lijm
-Schaar
-Gekleurde wol
-Veren
-Kralen
-Borduurring 


Ik had alle benodigheden, behalve een borduurring. Ik heb het uiteindelijk in een borduurpakket van de Action gevonden, het pakket kostte 2,-.


Ik begon met de 2 delen uit elkaar te halen. Hierdoor had ik 2 ringen.


De binnenste ring ging ik versieren met het wollen gekleurde draad en kralen. Ik knipte telkens een groot stuk wol af wat ik eerst vast zette met lijm en vervolgens om de ring heen draaide. Hier en daar deed ik een kraaltje en toen had ik uiteindelijk dit resultaat.


Vervolgens ging ik verder met de buitenste ring.


Ik begon met een knoopje en ging daarna met het wol langs de randen net zolang alles omwikkeld was met paarse wol.


Daarna maakt ik er een lusje aan vast, waarmee ik de dromenvanger kan ophangen.


Ik deed de binnenste ring in de buitenste ring. De borduurring kan nu niet meer dicht worden gemaakt, wat ook de bedoeling is.


Je haalt het schroefje er dan ook uit.


Aan de metalen ringetjes maakte ik wol vast met daaraan een veer.


Of bijvoorbeeld kraaltjes die ik vast zette met een knoopje.



Uiteindelijk had ik dit resultaat.


Ik vond de diy ontzettend leuk om te doen en nu hangt de dromenvanger trots aan mijn bed. Slaaplekker!♥

Ga jij deze diy ook maken?
Stuur dan een foto naar mijn Twitter: @Feautystyle

Liefs Maaike

7 opmerkingen:

  1. Ahw, ik vind dromenvangers er altijd zo ontzettend leuk uitzien, net zoals die van jou! Heel leuk gemaakt, en goed uitgelegd :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb boven mijn bed ook een zelfgemaakte dromenvanger hangen! Mooi gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh, wat leuk! Kan je er een foto van sturen? Ik ben erg benieuwd!

      Liefs Maaike

      Verwijderen
  3. Mooi gemaakt! Ik dacht dat veel moeilijker was!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ik snap niet hoe je die draden bij het begin doet..

    BeantwoordenVerwijderen

Zou je een reactie willen achterlaten? ;D