Een sport kiezen ❤️

zaterdag 8 november 2014



Een sport kiezen is best wel moeilijk, vind ik. Ik zit nu op dansen (hiphop), maar wil er eigenlijk
vanaf. En dus zoek ik een nieuwe sport. Ik vind het zelf erg lastig en daarom besloot ik jullie wat tips te geven hoe je kunt kiezen tussen al die sporten. Ook vertel ik waarom sport nou zo belangrijk is.



Waarom is sport belangrijk?
Sommige mensen sporten helemaal niet. Dat kan en is helemaal niet erg, mijn zus is nu 15 en sportte simds haar 12e al niet meer, en sinds een paar weken heeft ze kickboksen ontdekt en nu zit ze daarop. Okè, het is niet erg als je niet sport, maar het is wel belangrijk? Hoezo dan?
Misschien zit je niet meer school en werk je al, maar laten we nu even uitgaan dat je op school zit. Je zit misschien wel 7, 8 uur op school en dan heb je even wat afleiding en ontspanning nodig. Daar kan sport heel handig voor zijn. Dit is ook de nummer 1 reden waarom mijn moeder graag wilt dat ik wèl blijf sporten. Natuurlijk is sport ook belangrijk voor je gezondheid, etc.

Waar heb ik op gezeten?
Ik heb zelf op 2 sporten gezeten tot nu toe. Ik heb wel 3 jaar op scouting gezeten, maar dat beschouw ik nu meer als hobby van toen. Daarna heb ik 2 jaar op korfbal gezeten en nu zit ik 1 jaar op dansen.

Een sport kiezen
Een sport kiezen is één van de moeilijkste dingen, denk ik. Maar ga eens bij jezelf na, wil je meer rennen, en iets met een bal doen? Denk dan aan voetbal, of korfbal. Misschien vind je met gym hockey wel erg leuk, probeer daar eens een proefles voor te regelen. Maar, nee, je wilt niet rennen en iets met een bal doen. Dan word de groep automatisch kleiner, zul je denken. Nee hoor, als je even googled dan vind je 1000 anti ren+balsporten. Google is dus hierbij ook je beste vriend.
Maak voor jezelf een lijstje met dingen die je niet leuk vind en wel leuk vind qua sport.  Zo kun je een beetje kijken wat voor sport er bij je past.

Je hebt zoveel verschillende sporten dat als ik die állemaal hier in dit artikel zou moetem zetten, je dit artikel niet eens zou lezen omdat het wel een miljoen woorden bevat. Ik ga je daarom ook geen sporten 'geven', ik wil je eigenlijk met dit artikel duidelijk maken dat sporten toch ook best wel belangrijk is en zorgt voor wat afwisseling en afleiding.

Zitten jullie op een sport?
Liefs, Meghan 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zou je een reactie willen achterlaten? ;D