Suprises! ♥

donderdag 27 november 2014


Knutselen ben ik zelf groot fan van, daarom ben ik ook verliefd op surprises. Eerst stoppen mensen veel liefde in een cadeau waarna ze het aan een ander geven, die er (meestal) superblij van word, want wat voor een lief gebaar is dat! Maar wat ga je maken? Vandaag geef ik jullie een aantal ideeën voor jullie surprises en tips om je eigen idee te bedenken, veel plezier met lezen!
Hoe bedenk je een surprise voor iemand?
Ik zelf vind dit het moeilijkste deel van een surprise maken, want wat vind de ander leuk? Ik heb voor jullie een kort lijstje gemaakt als je het invult, heb je daarna vast wel een leuk idee! Het is een soort standaard lijstje wat je bijvoorbeeld op school kan krijgen. Ik zelf heb trouwens alleen thuis surprises, omdat ik momenteel in de tweede zit en we helaas niet meer aan surprises doen op school.

Wat zijn de hobby's van de ander? Bijvoorbeeld nagels lakken, dan kan je bijvoorbeeld een nagellak flesje maken, met een soort grabbelton erin, waar je de cadeautjes verstopt!

Wat is het lievelingseten van de ander? Bijvoorbeeld pizza, dan kan je een pizza maken, al vind ik zelf dit idee wat minder leuk, omdat ik het wel heel erg simpel vind.

Denk aan blunders die de ander gemaakt heeft, Vorig jaar had ik mijn vader met lootjes. Omdat hij een keer een ei in de keuken la kapot liet vallen. Had ik een soort keukenla gemaakt met, natuurlijk, een kapot ei erin. Daarnaast had ik de cadeautjes erom heen gelegd.

Je kan ook iets doen met herinneringen die je hebt met de ander. Bijvoorbeeld jij en de ander kunnen altijd heel erg lachen om gele auto's, dan kan je een snelweg maken met alleen maar gele auto's, met bijvoorbeeld kentekenboordjes met namen of tips waar de cadeautjes verstopt liggen. Ik zie het al helemaal voor me!

Hoe kies je een juist cadeau uit?
Je weet wat voor een surprise je gaat maken en waar je de cadeautjes verstopt. Alleen ben je één ding vergeten, wat ga je kopen voor diegene? Meestal is dit niet zo moeilijk, maar voor diegenen die er moeite mee hebben, heb ik een kort lijstje gemaakt, met ideeën, het is trouwens vooral gericht op surprises voor meiden.

Eten! Een leuke sinterklaaschocolade pop of pepernoten zit je altijd goed mee!
Make-up! Wel is waar wat moeilijker, want niet iedereen vind het zelfde leuk. Daarom zal ik voor een simpel nagellakje kiezen in een vrolijke kleur.
Verzorgingsmiddelen Als deo, een geurtje of een lekker ruikende body butter.
Kaarsen Een lekker ruikende warme kaas voor in de winter
Decoratie Een mini kerstboom of een sieradenkastje
Boeken of tijdschriften

Ik zal dingen als kleding niet snel gaan kopen, want je weet nooit zeker of de ander het leuk vind. Tuurlijk kan je het ruilen, maar dat maakt het idee wel minder leuk.

Hoe maak je een gedicht?
Ik moet toegeven, ik ben hier écht heel slecht in. Vorig jaar had ik een gedicht van internet gepikt en wat woorden verandert, woeps. Dit is natuurlijk niet de bedoeling, maar dichten kan ik niet. Ondanks het feit dat ik niet kan dichten heb ik wel wat tips voor jullie!

Verwerk er slechte eigenschappen en ook goede eigenschappen van de ander in en breng het op een grappige manier.

Maak gebruik van eindrijm, deze rijm is het makkelijkst.

Begin niet met; de Sint zat te denken wat hij jou moest schenken. Het is zo afgezaagd en standaard, dus voor mij een echte not.

Surprise ideeën
Je weet nog steeds niet na dit artikel wat je gaat maken en de tijd begint te dringen,  vandaar dat ik voor jullie wat surprise ideeën voor jullie heb opgesteld.



Ik hoop dat jullie wat aan dit artikel hadden en nu genoeg inspiratie hebben voor surprises!

Doe jij aan surprises? Wat ga jij maken?

Liefs Maaike

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zou je een reactie willen achterlaten? ;D