12 LifeHacks ♥

dinsdag 2 september 2014


12 Lifehacks? Wat zijn dat? Lifehacks zijn een soort tips waarmee je jezelf het leven makkelijker maakt, het zijn simpele tips, maar zo handig! Veel plezier met lezen!
1. Telefoon in een mok?
Ik weet niet waarom, misschien omdat het geluid dan afgesloten is voor een deel?! Dus slaap je altijd door de wekker van je telefoon, zet dan je telefoon in een mok en het geluid is harder. Handig!

2. Nagels mat maken?
Lak je nagels, waarna je je nagels meteen boven kokend water houd en dan worden je nagels vanzelf mat. Je hoeft dus geen speciale topcoat of nagellak aan te schaffen voor matte nagels!

3. Zet je telefoon op vliegtuigstand voordat je gaat slapen.
Deze kende ik eerlijk gezegd al. De meeste mensen zetten hun telefoon uit voordat ze gaan slapen, maar als je je telefoon op vliegtuigstand zet bespaar je je telefoon accu. Ook is je telefoon op vliegtuigstand zetten sneller dan wanneer je hem weer aan moet zetten, pincode moet invoeren, opstarten, dat duurt wel even.

4. Mensen die liegen gebruiken minder gebarentaal.
Wanneer mensen liegen gebruiken ze minder hun handen in een soort gebarentaal. Als je dus niet liegt beeld je het veel meer uit. Grappig en handig om te onthouden!

5. Als je groene vingers krijgt van ringen doe dan topcoat in de binnenzijde.
Toen ik dit las heb ik meteen mijn ringen gepakt. Het blijkt dus dat wanneer je een ring hebt van bijvoorbeeld nep zilver, die meestal af geeft, je topcoat in de binnenzijde kan doen, waardoor je groene vingers vermijd. Deze vind ik echt ontzettend handig!

6. Schoenen in een douchekapje?
Je gaat bij iemand logeren of op kamp en je wilt perse een paar schoenen mee, wat doe je dan? Als je de schoenen los in je tas doet, is al je kleding vies. Dus doe je je schoenen in een douchekapje. Handig, maar je kan het net zo goed in een pendaalemmer zakje doen.

7. Kledinghangers andersom hangen?
Winterkleding of kleding die je niet heel leuk vind, maar gewoonweg niet draagt, draai die hangers om. Hang bijvoorbeeld alle hangers naar je toe en draai de hangers van de winterkleding om, zo zie je makkelijk welke kleding je die dag kan gaan dragen.


8. Boeken herkennen?
Plak op je kaften de eerste 2 of 3 letters van het vak. Zo kan je makkelijk zien welke boeken je moet pakken voor bijvoorbeeld de volgende dag.

9. Rietjesketting?
Raken je kettingen in de war, doe er dan een rietje omheen, waardoor je ketting niet in de war raakt. Het enige nadeel is wel dat de ketting een slotje nodig heeft, dan kan je het rietje er makkelijk over heen schuiven.

10. Sjaals netjes opbergen?
Normaal vouw ik altijd sjaals op, maar je kan ze dus ook heel makkelijk aan een kledinghanger hangen. Hoe dan? Gewoon zoals je normaal een sjaal om je nek doet.

11. Pindakaas en een ijsblokje?
Heb je kauwgom in je haar? Haal het er dan uit met pindakaas en een ijsblokje, rare combinatie, maar het blijkt te werken!

12. Oude mascara weghalen met warm water?
Zit je borsteltje vol met oude verharde mascara, hou hem dan even onder de warme kraan en weg zijn de mascara resten.

Ik hoop dat jullie dit artikel leuk vonden. Ik vond het zelf erg leuk om te maken omdat ik de meeste zelf ook nog niet kende.

Welke lifehacks kende jij al?

Liefs Maaike

2 opmerkingen:

Zou je een reactie willen achterlaten? ;D