How about? Eyebrows ♥

zondag 14 september 2014


Vandaag de dag een nieuw soort artikel, genaamd 'How about?' Hierin wil ik om de zoveel tijd een bepaald onderwerp bespreken op beautygebied. Met trends, maar ook hoe je het gebruikt en of moet verzorgen. Vandaag hebben we het over eyebrows, oftewel wenkbrauwen. Ik zal mijn ervaring vertellen met epileren, maar ook wenkbrauwtrends. Klinkt raar, maar het is er toch echt! Lees dus snel verder!



Waarvoor zijn de wenkbrauwen?
Ze beschermen het oog voor zweet, vliegjes of stofjes. Het zorgt simpel weg voor de bescherming van het oog samen met de wimpers. Ook is het een belangrijk onderdeel in lichaamstaal. Hoe kijk je arrogant zonder wenkbrauwen? Het word lastiger, niet waar? Ook heb je in tekenfilm altijd de wenkbrauwen als een soort driehoekje, waaraan je kunt zien dat dat persoon boos is. Hier moest ik gelijk aan denken toen ik het las.


Wenkbrauwtrends de laatste jaren
Eerst waren dunne wenkbrauwen helemaal in, maar daarna werden juist dikke natuurlijke wenkbrauwen in. Hier boven zie je een voorbeeld. Een wenkbrauw die ontzettend dun en trouwens ook erg lelijk is geëpileerd en daaronder de wenkbrauwen van model Cara Delevigne. Ik vind het er veel mooier uitzien, ook geeft het iets natuurlijks af. Al vind ik beiden trends eerlijk gezegd niks, geef mij maar normale wenkbrauwen! 


Epileren, how to?
Ik zelf epileer mijn wenkbrauwen meestal één keer in de maand. Dit omdat ik het nog best pijnlijk vind en je moet er wel even de tijd voor nemen. 

1. Je pakt een pincet (Te koop bij de drogisterij)
2. Je zet de pincet op een haartje
3. Trek de huid rondom je wenkbrauw strak, zo doet het minder pijn.
4. En je knijpt in de pincet waardoor het haartje er uit gaat. Je hebt trouwens ook pincets, waarbij je zelf hem er echt uit moet trekken.


Ik zelf gebruik deze pincet. 


Hier zie je dat wanneer je knijpt hij zich zelf 'terugtrekt'. Ik vind dit erg fijn werken!

Na het epileren is meestal de huid rondom de wenkbrauwen een beetje rood en branderig. In het begin zal het ook pijn doen, maar als je het steeds vaker gaat doen word het minder. Ik zelf epileer omdat ik het mooier vind staan, maar je hoeft dit echt niet te doen. Als je het prima vind, laat het dan lekker zitten.

Ik hoop dat jullie dit artikel leuk vinden! Ik ben van plan dit elke zondag te doen, dus laat even achter in de reacties of je het leuk vind. Bedankt voor het lezen!

Wat vind jij van het epileren van je wenkbrauwen?

Liefs Maaike

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zou je een reactie willen achterlaten? ;D