Mijn brugklas ervaring

zaterdag 13 september 2014


Ja ja, ik zit nu ook op de middelbare school. Na acht jaar op de basisschool was ik toch wel toe aan iets nieuws. En nieuw is het ook! Ik zit nu twee weken op school, en ik ben eigenlijk al helemaal gewend aan de zware tas, de drukte enzovoorts. In dit artikel vertel ik jullie mijn ervaring in de brugklas! Waarom ik dat nu doe, en niet aan het eind (misschien wel, later?) van het jaar, is omdat deze eerste weken nog erg vers in mijn geheugen zitten. Veel plezier met lezen!

Laat ik beginnen bij 1 september, mijn eerste schooldag. Het was natuurlijk nog een introductiedag, en geen echte school-schooldag. Hier is echt niet zoveel over te vertellen. We maakten natuurlijk kennis met de mentoren, maar ook met de kinderen in de klas. We kregen bijvoorbeeld allemaal een blad met een naam, en het bijbehorende klasgenootje moest je zelf zien te vinden. Natuurlijk sprak ik de naam verkeerd uit, ik zei djenna en het was jenna. 

De volgende dag, dinsdag, was nog een introductiedag, maar we hadden ook onze eerste les (informatiekunde) em gym. We gingen apps downloaden deze dag, aangezien we een iPadklas hebben. Net zoals je bijvoorbeeld een laptopklas hebt, hebben wij op school een iPadklas. Ik krijg dus boeken en schriften op mijn iPad te staan, en ook kan ik makkelijker op internet om mezelf te helpen met opdrachten. Super handig dus! Tot nu toe staan er 5 boeken op mijn iPad, waarvan ik er 4 ook in het echt heb, dus veel maakt het niet uit.

Op woensdag hadden we de eerste echte schooldag. Ik was op 11:45 al uit, lekker kort dagje dus. We hadden ook maar 2 uur les, frans en nog een vak. Daarna hadden we nog een blokuur gym. Ik vind Frans eigenlijk best wel leuk! Alleen de grammatica lijkt me moeilijk.

Het huiswerk is wel nog steeds wennen. Het word steeds meer. Ik krijg ook maar moeilijk woordjes in mijn hoofd, dus daar moet ik nog aan werken. 

Wat vind jij moeilijk om te leren, woordjes, of teksten?
Liefs, Meghan

1 opmerking:

  1. Hihi, dit is voor mij al zes jaar geleden! Geloof me, het huiswerk wat je nu hebt is nog niets :') Als je ooit hulp nodig hebt met wat dan ook, ik ben er om te helpen! (Ja, zelfs voor Frans!)

    xoxo Daphne

    BeantwoordenVerwijderen

Zou je een reactie willen achterlaten? ;D