How About? ♥ Lashes

zondag 28 september 2014


Vandaag heb ik voor jullie deel 3 van How About? Ik ga het hebben over wimpers. Helaas, zijn de foto's van de wimper een beetje wazig, gelukkig is de rest van de foto's wel scherp. We gaan het vandaag hebben over het nut van wimpers, de geschiedenis, de tools en nog veel meer! Lees dus snel verder!



Waarom hebben we wimpers?
Zonder wimpers zou alle stof in je ogen vallen, het beschermt je oog. Stel je voor je doet oogschaduw op, vervolgens valt alle oogschaduw recht in je oog. Dus ook alle stof van je ooglid zal vallen op je oog.

 Tools

Mascara! I love it! ♥ Ik draag het elke dag, naja, wanneer ik zin heb. Je hebt verschillende soorten mascara, voor bijvoorbeeld volume, maar ook waterproof of gekleurd. Je kan er elke kant mee op!


Geschiedenis van mascara
Er was een tijd geleden een man. Zijn zus had een ernstig ongeluk gehad, was invalide en haar wimpers waren verbrijzeld door het ongeluk. Ontzettend zielig! Het ziet er vreemd uit zonder wimpers, dat is waar. De zus kreeg ook geen vriend en ze dachten dat het daar aan lag. De broer maakte een zwart middeltje wat ze op de resten van haar wimpers kon smeren. Dat heeft ze gedaan, waarna ze een vriend kreeg. Het product is daarna steeds verder ontwikkelt, tot het geen wat het nu is. Ik vind het een lief verhaal, al geloof ik het niet helemaal. Wanneer ze haar wimpers aanduid, ze meteen een vriend krijgt, dat is handig. Smeer je wat mascara op je wimpers, vind je de man van je leven.


De volgende tool is een wimperkruller. De naam zegt het al, met dit product krul je je wimpers. Erg simpel, al vond ik het idee in het begin best eng. Straks trek in mijn wimpers eruit, of beschadig ik mijn wimpers. Gelukkig gebeurde dat niet. Ik heb deze bij de Kruidvat gekocht.


Hoe gebruik je de wimperkruller?
Je zet het op de aanzet van je wimpers en knijpt er voorzichtig in. Dat doe je 10 seconden. Vervolgens zet je de wimperkruller steeds verder van de aanzet vandaan en herhaal je de zelfde stap, net zolang tot je het einde van je wimper hebt bereikt.


Het ziet er echt raar uit. Het voelt heel onnatuurlijk om iets zo dicht bij je wimpers te houden.


Ook heb je andere tools voor wimpers als gel, waterproof topcoats, etc. Ik zelf heb de belangrijkste besproken. Ik gebruik beiden ook in mijn dagelijkse routine, als ik tijd heb. Je wimpers krullen neemt namelijk wel even wat tijd in. Op de foto's zie je dat ik mascara op heb, maar doet moet niet. Ik deed dit om te laten zien hoe het eruit ziet. Je moet namelijk niet je wimpers krullen met mascara erop, hiermee beschadig je je wimpers namelijk.

Ik hoop dat jullie dit artikel leuk vonden! Tot dinsdag!

Welke tools gebruik jij voor je wimpers?

Liefs Maaike

2 opmerkingen:

  1. Goed dat je het er even bij zegt dat wimpers krullen met mascara niet goed is! Bedankt voor de uitleg!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Even een mededeling! Nooit je wimpers krullen met mascara, zelfs niet voor een foto! Je wimpers beschadigen en breken!

    Liefs Esmee

    BeantwoordenVerwijderen

Zou je een reactie willen achterlaten? ;D