DIY ♥ Yoghurtijsjes

dinsdag 18 augustus 2015


Vandaag laat ik een superleuke en simpele diy zien voor yoghurtijsjes. Je kan hiervoor vormpjes gebruiken, maar ook plastic bekertjes met plastic stokjes die stiekem bedoeld zijn voor cake pops. Ik zelf vond dit een leuke diy, dus lees snel verder!




Wat heb je nodig voor de yoghurtijsjes?
-Koek (maakt niet uit wat voor, ik heb spritsen gebruikt)
-Plastic bekertjes
-Stokjes
-Yoghurt met een smaakje, je kan ook ijs gebruiken


Laten we beginnen!


Het eerste wat je gaat doen is het koekje wat je hebt verkruimelen. Ik had hiervoor 1 koekje nodig voor 3 bekers.


Aller eerst doe je een klein laagje yoghurt in het bekertje.


Hierna wat kruimels, pas op dat je er niet teveel doet, de yoghurt moet er nog doorheen kunnen komen. Je kan daarom ook meerdere laagjes doen van koekkruimels. Ik zelf heb gekozen voor 1 laagje.


Na het laagje weer wat yoghurt, ik heb aardbeienyoghurt gebruikt.


Hierna steek je de stokjes erin, zorg ervoor dat je ze niet te diep steekt, want ze moeten er niet uitkomen.


Eerst had ik geen aluminiumfolie gebruikt, maar mijn moeder vertelde dat het veel slimmer was, dus daarna heb ik dat wel gedaan. Na ongeveer 4 uur is het ijsje helemaal verijst, waarna je het kan eten! Ik moet wel zeggen als je het langer laat staan ongeveer een dag is het lekkerder.


Je hebt twee manieren om je ijsje uit het plastic bekertje te krijgen, je kan het onder de warme kraan houden en je kan het bekertje ervan af knippen.


Uiteindelijk is dit het eindresultaat. Een lekker ijsje die ook nog best wel gezond is, vooral als je de koekkruimels weg laat. Het is ontzettend vullend en is dus een goede en gezonde snack!

Ga jij deze yoghurtijsjes zelf na maken?

Liefs Maaike

2 opmerkingen:

  1. Lekker! Dit ga ik zeker eens een keertje uitproberen! (:

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Is het zeker waard, het is net of je kwarktaart eet! ❤️

      Liefs Maaike

      Verwijderen

Zou je een reactie willen achterlaten? ;D