Tips tegen haarklitten

maandag 6 januari 2014

Elke morgen ga ik zitten voor mijn kaptafel. Ik open mijn lade. Ik pak vervolgens mijn bijl en begin met hakken. HAK, HAK, HAK. De tranen springen in mijn ogen. Eindelijk een klit eruit! Overdrijven is één van mijn sterkste punten, maar het is een sketch. Gebeurt dit ook bij jou? Vandaag heb ik voor jullie een artikel, waardoor je die hakbijl achterwege kunt houden.

Voorbereiding
De voorbereiding begint de avond ervoor. Kam je haar de avond ervoor, doe er desnoods een anti-klit spray inMaak er een vlecht in, je hebt dan meteen krullen de dag erna. Ook kan je een knot in je haar maken. Een staart kan ook, maar je haar raakt dan als nog in de klit. Ik draag altijd een vlecht als ik slapen ga. Ik heb toch al slag in mijn haar, dus wat meer krul maakt niet uit.

De volgende morgen..
Als je wakker bent geworden, haal je de vlecht eruit. Je kan het dan al proberen, maar bij mij zitten er dan nog wat klitten in het haar. Je kan je haar wassen met conditioner dat haalt de klitten eruit, al kan je natuurlijk niet elke dag je haar wassen, dat maakt het vettig. Teveel met anti-klit spray sprayen ook. Mijn tip is om de spray op de borstel te spuiten en zo je haar te kammen. 

LET OP: Was dan wel regelmatig je borstel. Haal je haren en de grijze/paarse pluisjes uit je borstel en maak dan een badje met shampoo en lauw water.

Extra tips

  • Kam meerdere keren per dag je haar.
  • Als je gaat douchen gebruik altijd een conditioner. Dit gebruik je na het wassen van je haar.
  • Neem altijd een borstel mee of een kammetje. Je hebt ze in mini versies. Ook kan je je haar natuurlijk door kammen met je handen, alleen duurt dit wel langer.
Anti-klit sprays
Zelf gebruik ik deze

Zoek je een klitspray zoek dan naar Gliss Kur, hiervan zijn de meeste spray's.




Dit waren mijn tips. Ik hoop dat jullie er wat aan hebben, als je trouwens geen anti-klit spray hebt kan je een olie gebruiken.

Heb jij veel last van klitten? En ga je deze tips misschien toepassen?

Liefs Maaike

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zou je een reactie willen achterlaten? ;D