Interview met Webstash

maandag 14 oktober 2013

Infinity rosegoudkleurige ringWebstash - Webshop in accessoires, musthaves, sieraden en trendsHorloge Geneva mintgroen/blauw
Stijltang BestronKwastenset professional, 6 stuksGezichtsreiniger elektronische borstelZonnebril baroque

Vandaag een review met de bedenker van Webstash.nl. Webstash is een site met leuke producten, voor jong en oud, maar vooral voor meiden. Van make-up tot accessoires, ik vind het er ontzettend leuk uitzien. Ik mailde de eigenaar en vroeg of ik een interview met haar mocht houden. Ik kreeg vervolgens een enthousiast mailtje terug, met deze antwoorden erin. Vandaag laat ik jullie het interview zien.
Hoe kwam u op het idee om een webshop te starten? Wat was uw inspiratie voor deze shop?

Mijn vriend heeft mij geholpen met het idee om een eigen webshop te beginnen, hij adviseerde dat ik best wat kon doen met mijn passie voor marketing & winkelen. Zelf is hij programmeur (maakt websites). Zijn opmerking: 'Je zou een handeltje kunnen beginnen met al die spulletjes en koopjes van je! Zal ik een webshop voor je maken?' Vond ik op het begin alleen maar grappig. Maar naarmate we er meer over begonnen te praten en brainstormen werd ik toch wel erg enthousiast! We hebben vervolgens samen hard gewerkt om binnen een korte tijd WebStash te ontwikkelen.


Hoeveel uur per dag besteed u aan uw webshop?

Naast mijn studie (ik ben momenteel aan het afstuderen) besteed ik per dag ongeveer 3 uur aan de webshop. Per week ongeveer 20 uur denk ik. Maar dit verschilt heel erg per dag.

Ik heb het daarom best vaak erg druk, maar het scheelt dat het zo leuk is om te doen!

autumn clock!!!


Wat zijn uw favorieten items van de shop?

Omdat ik alle accessoires zelf inkoop zijn het allemaal items die ik zelf ook zou dragen, ik vind ze allemaal leuk en het is dan ook heel verleidelijk om niet zelf de voorraad te plunderen ;) 


Mijn 5 favorieten zijn:




Het zijn ook allemaal artikelen die ik zelf ook heb en regelmatig gebruik/draag! :D

Hoe heeft u de layout van de webshop bedacht?

Ik ben eigenlijk gewoon meteen aan de slag gegaan, ik vind het mooi wanneer een webshop overzichtelijk is, een beetje kleurrijk en veel afbeeldingen/foto’s bevat.

Het resultaat vind ik erg leuk geworden!

:)


Heeft u nog tips voor mensen die een eigen webshop willen beginnen?
Op internet is heel veel te vinden over wat er allemaal bij komt kijken. Ik had van te voren geen ervaring hiermee maar ben ook zelf op onderzoek uitgegaan. Ik heb veel boeken gelezen (oa het boek Internetgodinnen, tip!) en veel websites die informatie geven over het opstarten van een eigen bedrijfje. Onderschat het niet, het is erg veel werk en er komt veel bij kijken, maar het is echt mijn passie geworden :D

Ik hoop dat jullie het interview leuk vonden! 

Heb jij er ooit aan gedacht een webshop te beginnen?

Liefs Maaike

2 opmerkingen:

Zou je een reactie willen achterlaten? ;D