10x Gezonde snacks

woensdag 11 juni 2014


De zomer komt eraan, bikini tijd! Even een paar weekjes voor dat je op vakantie gaat wat gezonder eten. Vandaag laat ik 10x lekkere en gezonde snacks zien. Je zal vooral mijn favoriet; kruidenkaas, in dit artikel tegen komen. Lees dus snel verder!


1. Komkommer met kruidenkaas
Komkommer los is lekker, maar als je een dun laagje kruidenkaas erover heen smeert heb je wat meer smaak. Ik zelf gebruik dan kruidenkaas van het merk Philadelphia. 

2. Augurk met worst erom heen
Het klinkt vies, maar is ontzettend lekker en helemaal niet zo slecht. Het is wel hartig en daar moet je van houden of niet. Ik zelf gebruik lunchworst van de slager, dat is een vrij basic worst zonder kruiden of andere extra dingen.

3. Wraps met kaas
Neem een wrap stop er kaas tussen, stop er sla tussen, misschien nog iets van pijnboompitten, rol vervolgens de wrap op en snijd hem in kleine stukjes, smullen maar! Wraps zijn ontzettend gezond en ook lekker, dus je kan er alles tussen stoppen wat jij lekker vind. Ik geef vandaag 2 opties met wraps.

4. Wraps met zalm
Dit is niet echt een idee voor elke dag, maar eens in de zoveel tijd is leuk. Neem een wrap leg er zalm en sla op. Als laatste smeer je het in met kruidenkaas, rol je de wrap op en snijd je de wrap in kleine stukjes. Het idee is niet voor elke dag omdat zalm niet het goedkoopste product is.

Ziet er lekker uit, niet waar?!
5. Eierkoeken
Oké, het is niet gezond, maar beter dan chocolade en eierkoeken vullen ontzettend goed! Na 2 of 3 eierkoeken zit je de komende 3 uur met een gevulde maag.

6. Yoghurt met cranberry's
Doe een beetje yoghurt in een schaaltje en strooi er wat cranberry's over heen, ontzettend lekker. Je kan het trouwens ook doen met blauwe besjes, die zijn volgens mij nog gezonder en die vind ik zelf net wat lekkerder.

7. Eet een stuk fruit of groente
Je kan zo veel fruit en groente eten in plaats van snoep, het is lekker, het vult en het is gezond. Al is fruit als aardbeien minder gezond als een stukje komkommer of een appel.

8. Noten
Noten als walnoten, pistache noten of pinda's zijn supergezond, maar ook lekker. Sommigen noten zijn wel wat aan de prijs, dus daar kan je zeker op letten. Je kan ook een zak walnoten kopen en de walnoten dan vervolgens zelf kraken.

9. Rijstwafels met lekker beleg
De rijstwafel is gezond en het beleg is jouw keuze, al zal ik hagelslag met een dikke laag boter afkeuren. Je kan natuurlijk wel een dun laagje pindakaas op je rijstwafel aan brengen wat ontzettend lekker is.

10. Gedroogd fruit
Het is net wat anders dan normaal fruit. Ik zelf vind gedroogd fruit niet mega lekker, maar misschien jij wel! Je hebt gedroogd fruit in alle soorten van abrikozen tot tomaat. Je kan het in een salade doen of los op eten.

Heb jij nog een lekkere gezonde snack?

Liefs Maaike

2 opmerkingen:

  1. Je doet me honger krijgen, haha! Leuke ideetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk en lekker artikel, de eerste optie lijkt me erg lekker!

    BeantwoordenVerwijderen

Zou je een reactie willen achterlaten? ;D