How to loom? ♥ Vissengraatvlecht

donderdag 10 juli 2014


Vandaag deel 2 van how to loom? Ik ga jullie de vissengraatvlecht loom armband leren. Het is een super simpele loom techniek die er ontzettend leuk uit ziet. Je kan de armband een totaal eigen stijl geven door de kleuren te veranderen. Een must have voor zomer en winter lees je vandaag op Feautystyle!



Wat heb je nodig?
-Een loom
-Elastiekjes (Ik heb zelf voor 4 kleuren gekozen)
-Een haaknaald
-1 S-sluiting


Je begint met een elastiekje te plaatsen als een 8 over 2 loomoogjes.


Daarover heen plaats je nog 3 andere elastiekjes.


Vervolgens haak je met je naald de onderste kleur naar boven via de buitenkant naar het midden toe.


Daarover heen plaats je nog een elastiekje.


Weer haak je het onderste elastiekje met je haaknaald via de buitenkant naar het midden toe.


Nog een elastiekje.


Een weer haak je de onderste naar het midden toe via de buitenkant.


En zo ga je door net zolang tot je armband om je pols past. Als dat het geval is haak je alle kleuren naar binnen toe, alle 4 de kleuren. Dan heb je op 1 elastiekje je armband hangen. Die breng je naar elkaar toe en doe je een S-sluiting om, deze doe je ook aan het uiteinde en dan ben je klaar.


Het ziet er dan zo uit.

  

Ziet deze armband er niet ontzettend leuk uit? Het lijkt moeilijk, maar wanneer je de techniek doorhebt lukt het je met gemak.


Zo heb ik ook deze armband gemaakt. Deze heb ik met 3 kleuren gedaan inplaats van 4, daardoor is de armband dunner geworden.

Kende je deze techniek al? En/of ga je de techniek nu toepassen?

Liefs Maaike

4 opmerkingen:

  1. Ken ik al, iedereen in de klas doet die techniek, niet de gewone haha

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke tutorial! Die ging ;k ook nog plaatsen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind deze echt een van de leukste armbanden om te maken. Met drie verschillende kleuren is hij me nog niet gelukt.

    BeantwoordenVerwijderen

Zou je een reactie willen achterlaten? ;D