Hoe maak je je borstel goed schoon?

maandag 7 april 2014


Vandaag laat ik jullie zien hoe je je borstel goed schoonmaakt. Het duurt wat langer, maar met een schone borstel kom je verder, je haar word er minder vet van, het ziet er minder vies uit en het is gewoon fijner borstelen.



Hier zie je hoe mijn borstel er voorheen uitzag. Aardig vies. Grijze pluisjes van onder andere haar producten en natuurlijk haar.

Hoe werkt het?


 Haal alle vieze haren en pluisjes eruit. Dit kan je eventueel met een kam doen of gewoon met je handen. Je handen worden er alleen wel vettig van, dus daarna goed wassen met zeep.


Maak je borstel nat en pak dan vervolgens de shampoo. Je doet wat shampoo op je hand en gaat daarmee rustig langs de pinnen van de borstel. Als alles goed onder de shampoo zit, spoel je het af met lauw water. Knijp er daarna een aantal keer in.


Als laatst leg je de borstel omgekeerd naar beneden op een handdoek of op een stapel tissues. Na ongeveer 3 uur drogen is je borstel klaar voor gebruik, dan is al het vocht eruit.

Waarom je haarborstel op deze manier reinigen?
Hiermee voorkom je dat je haren snel vettig worden, als je gewoon vaak je haarborstel wast, dan was je het vet eruit. Als je met een vettige haarborstel je haren kamt, dan word het sneller vettig en vies.

Ik hoop dat jullie nu je haarborstel op deze nieuwe manier extra goed kunnen reinigen!

Hoe reinig jij je haarborstel?

Liefs Maaike

6 opmerkingen:

  1. Ik haal er meestal gewoon de haren uit, oeps. Bij mij borstel zit er een gaatje dat al het water opzuigt, wat niet meteen ideaal is...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, dat deed ik voorheen ook.
      Ik heb ook zo'n gaatje, je moet wat meer en langer knijpen, maar daarna kan je hem weer gewoon gebruiken, na het opdrogen.

      Liefs Maaike

      Verwijderen
  2. Handig! Ik ga het meteen uitproberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hey! Heb je dit misschien van Beatygloss?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi!
      Klopt, ik heb uit een filmpje van haar gezien en daar een paar tips uit gehaald.
      Liefs Maaike

      Verwijderen

Zou je een reactie willen achterlaten? ;D