Wat is een los pigment?

maandag 24 maart 2014


Ik kreeg laatst de vraag; 'Wat is een (los) pigment?' En dat zette me aan het denken. Ik wist het zelf ook een lange tijd niet, tot dat ik er zelf één aanschafte, ik ging er mee experimenteren, zocht wat op het internet en zo kwam ik uiteindelijk op dit artikel. Veel plezier met lezen!



Wat is een pigment?
Een oogschaduw, maar dan niet geperst. Een geperste oogschaduw is een vlakke oogschaduw. Een pigment is los oogschaduwpoeder. Een pigment bevat meestal meer pigment dan een geperste oogschaduw. Het nadeel aan een pigment is dat er meer fall-out op je wang komt. Je hebt hiervoor een product, een soort water, het pigment word dan vloeibaar en kan je vergelijken met een cream oogschaduw.


Ik heb zelf 2 pigmenten. Eentje van Essence (de linker) en eentje van Zoeva (de rechter). Ik had de losse oogschaduw van Essence in een kortingsbak gevonden en was meteen verliefd. Het zoeva pigment heb ik online besteld. 


Als je van de Zoeva oogschaduw de dop eraf draait, zie je 9 gaatjes. Onder de gaatjes ligt het pigment. Ik vind het soms onhandig werken om de oogschaduw uit de gaatjes (op de bovenste laag) te krijgen.


Het Essence pigment heet een totaal andere dop. Niet een ontzettend groot verschil, alleen deze oogschaduw heeft 2 doppen. Een draai dop en een dop die ik omhoog moest openen. (Deze zie je ook hierboven)


Hier de swatches. Super gaaf! Met deze pigmenten pep je een ooglook echt op.


Waar kan je pigments kopen?
Bij vrijwel elke drogisterij. Super handig!

Ik hoop dat jullie nu weten wat een pigment is en ik het goed heb kunnen uitleggen.

Weet jij nu wat een pigment is? Of wist je het al?

Liefs Maaike

3 opmerkingen:

  1. Oh, dat is dus een los pigment ik had er zelfs nog nooit van gehoord, shame on me. Goed dat je het uitlegd!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is het dus! Ik wist er eerst ook niks van.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bedankt, haha, fijn dat jullie het nu wel begrijpen!

    Liefs Maaike

    BeantwoordenVerwijderen

Zou je een reactie willen achterlaten? ;D